Winnica

Zapraszamy na wirtualny spacer

Winiarską przygodę rozpoczęliśmy w 2014 roku. Na wzgórzu, które nazywamy „Piętnastym”, posadziliśmy pierwsze winorośle. Zaczynaliśmy skromnie - od 30 arów, teraz mamy ponad 2 hektary nasadzeń. Winnicę nazwaliśmy „Anna” – na cześć córki, najmłodszej w rodzinie. Winnica Anna położona jest w Krośnicach, w niezwykle urokliwej północno – wschodniej części województwa dolnośląskiego, w Parku Krajobrazowym „Dolina Baryczy”, 10 km od Milicza i około 60 km od Wrocławia. Znajdujemy się na Dolnośląskim Szlaku Piwa i Wina, a nasza winnica jest na mapie miejsc przyjaznych rowerzystom Dolnośląskiej Krainy Rowerowej. Należymy także do Stowarzyszenia Winnice Dolnośląskie.

Ponieważ jesteśmy małym, rodzinnym przedsięwzięciem, możemy pielęgnować każdą roślinę, kontrolować jakość rosnących na niej owoców, włożyć serce w produkcję. Starannie wyselekcjonowane grona zbieramy ręcznie, delikatnie układamy w skrzynkach, wszystko po to, żeby do winiarni dostarczyć owoce nieuszkodzone, co znacząco wpływa na smak i jakość wina. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy etap powstawania wina był dopracowany do perfekcji. Nie mamy masowej produkcji, więc nie jesteśmy w stanie dostarczyć na rynek wystandaryzowanego produktu, ale mamy pasję, która pozwala nam produkować wina bez stabilizatorów, konserwantów, różnego rodzaju dodatków. Produkujemy wino doskonałej jakości, dlatego właśnie cieszymy się uznaniem Klientów, którzy chwalą nas za rzemieślniczy sposób wytwarzania win.

Produkujemy je z pięciu szczepów: Cabernet Cortis, Rondo, Regent, Solaris i Johanniter. Od 2020 roku także Pinot Noir oraz Chardonnay.

Wyróżnienia oraz nagrody

• W 2016 roku, podczas III Święta Sera i Wina, które zorganizował w Pawłowicach wrocławski Uniwersytet Przyrodniczy i Urząd Marszałkowski, nasz Cabernet Cortis został uznany za najlepsze wino w kategorii wina czerwone.
  • Z VI Konkursu Polskich Win w Jaśle wróciliśmy z brązowym medalem w kategorii wina czerwone. Tym razem laur zdobyło nasze Rondo z rocznika 2018. Impreza odbywała się w sierpniu 2019 roku.
  • 22 września 2019 roku nasze wina Johanniter (2018) oraz Solaris (2018) zdobyły I miejsce w konkursie na najlepsze wino w kategorii win białych podczas VI Święta Sera i Wina.

Certyfikaty i licencje

Od kwietnia 2019 roku mamy też licencję na produkcję wina mszalnego. Musieliśmy przejść kompleksową i skomplikowaną weryfikację, abyśmy mogli produkować ten rodzaj wina. Sprawdzano m.in. jakość świeżo wyciśniętego soku wykorzystywanego do produkcji wina. Potwierdzono także, że w procesie produkcji nie wykorzystujemy chemii oraz ulepszaczy.

Nasze wina sygnowane są prestiżowym znakiem Dolina Baryczy Poleca.

Nasze wina sygnowane są prestiżowym znakiem Dolina Baryczy Poleca. Certyfikat przyznawany jest corocznie

Noclegi

Nocleg w Dolinie Baryczy - to może być fantastyczna przygoda dla Ciebie i Twoich znajomych lub rodziny.
Zróbcie sobie bazę wypadową w naszym gospodarstwie i zwiedzajcie ten urokliwy zakątek Dolnego Śląska.

Do dyspozycji gości oddajemy 4 pokoje dwu i trzyosobowych oraz kuchnia z wyposażeniem (zmywarka, kuchenka, mikrofalówka), a także pokój dzienny i łazienka.

Udogodnienia:
- darmowy parking dla samochodów
- parking dla kamperów i przyczep kempingowych
- dostęp do bezprzewodowego internetu wifi
- bliskość centrum Krośnic oraz Milicza
- możliwość zwiedzania winnicy oraz sadów
- możliwość degustacji win (patrz zakładka: DEGUSTACJA)
- możliwość zakupu oraz degustacji soków naturalnych oraz owoców (w sezonie)